divendres, 3 d’agost del 2012

Naxos

Voldria parlar de CD's sobre música medieval i renaixentista. Ja fa molts anys que sóc afeccionat a la música antiga i, especialment, a la música medieval. És per això que disposo d'una petita col·lecció de discos (CD i vinil) sobre música antiga i renaixentista. Durant tot aquest temps (uns 20 anys) que he anat comprant tota aquesta discografia des de la música trobadoresca fins al primer Barroc.
Com tots sabem, la indústria discogràfica és molt cara i m'he deixat molts diners en la meva col·lecció, que supera els 400 CD's, només de música medieval i renaixentista. Per aquesta raó sempre m'ha costat molt comprar-me un disc que m'ha cridat l'atenció però que desconeixia el seu contingut (l'obra de l'autor, l'estil de l'ensemble...)És per això que prenc atenció amb algunes coleccions de música clàssica que empoden ajudar a ampliar la meva discoteca particular.
El segell NAXOS és el d'una discogràfica especialitzada en música clàssica, però obre el seu ventall cap a altres gèneres músicals, com la música antiga i alguns autors barrocs no tan importants com Bach o Vivaldi. Però el més important és el seu preu perquè estem parlant d'una col·lecció de CD's que, quan la vaig descobrir valien 6,00 € cada disc.
D'aquesta manera, quan descobria un autor medieval que jo no coneixia, buscava alguna referència a NAXOS i fer una despesa mínima. Si després de l'audició em satisfeia el que havia escoltat, aleshores ja em dedicava a buscar aquell músic en segells de més qualitat com Harmonia Mundi o Hyperion.
El catàleg de NAXOS és amplíssim, des de música antiga fins a música nordamericana, passant per algun disc sobre música japonesa. També he seguit aquesta estratègia per ampliar la meva discoteca de música clàssica. He de dir que, malgrat els preus econòmics de la col·lecció, hi ha enregistraments molt dignes encara que les formacions musicals que s'hi pot trobar no són de primera línia.
Alguns de vosaltres direu: "que ximple! avui la música es baixa d'internet i gratis! perquè fer una despesa de diners per un CD?"
Sí, és cert. Però jo prefereixo els àlbums. M'agrada l'embolcall i la presentació del CD (en el seu moment, el long play de vinil). No és mateix l'objecte físic amb el seu àlbum que un document jpeg. Sempre he preferit fer la despesa de diners.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada